Internethandel sker på telefonen

En række internet shops frembyder i dag mange forskellige løsninger til levering. En af de mest anvendte er nu om dage at få sendt til en pakkeshop, hvor du kan afhente ordren når du har tid. Fragtformen er altså meget let, og i mange tilfælde desuden den mest prisbevidste leveringsmodel.

Du kunne ydermere tænke over at få produkterne bragt til din lejlighed eller hus eller til adressen hvor du arbejder. Fragtformen er for det meste en lille smule mere omkostningsfuld, men derudover yderst enkel. Den prisbilligste form for fragt kan ikke modsiges at være selv at hente varerne, som desværre beroer på at du bor nær webbutikkens hjemsted.

En masse internet webshops udlover 1 hverdags levering på mange af butikkens varenumre, som forudsætter at bestillingen laves forud for et konkret klokkeslæt, så at de sandsynligvis kan nå at få de nye varer skippet afsted forud for at pakkemedarbejderne har fri.

Internethandel udfordrer detailhandlen

Det er jo ret nemt for internetbrugere at finde de bedste priser i blandt flere online virksomheder og altså har langt de fleste online selskaber været nødt til at presse udsalgspriserne på varerne – til piger og drenge, og endvidere også til mænd og kvinder – betragteligt, og endda nogle gange præstere fragt uden betaling.

Det kan immervæk være lønsomt at se nærmere på flere online butikker efter udsalg forinden du bestiller, sådan at du er sikker på at skaffe sig den bedste pris.

Du skal dog være så påvagt, at i tilfælde af at en internet shop tilbyder varer til salg for en pris som anses for besynderligt tiltalende, så er det mange gange være et tegn på en uærlig e-forhandler. Køb med betalingskort er dog omfavnet af en lovbestemmelse, som begunstiger en imod falske e-firmaer.

Forud for at folk shopper hos en online webshop kan de i princippet have øje for netshoppens betingelser, men det er tit et omfattende projekt.

Et andet alternativ kunne være at bemærke hvorvidt e-butikken er medlem af e-mærke ordningen, siden det burde være en garanti for at webbutikken imødekommer de danske love, udover at e-forretningen af og til føres tilsyn med af eksperter der har indsigt i de gældende bestemmelser. Det er en rigtig god genvej til assistance, hvis du skulle få problemer med dit køb.

Tilsvarende foreslår vi at køberen er på vagt for de væsentligste betingelser der har indflydelse på ordren, som for eksempel hvilken returpolitik online forretningen kører med. I den forbindelse er det på samme måde afgørende, at man altid bibeholder sin købsbekræftelse, så man en anden gang kan bevise bestillingen, uden hensyn til om du er på udkig efter et produkt til en voksen eller et barn.

Se hvorvidt online firmaet er medlem af e-mærket

Trustpilot bringer dig i højeste grad gode chancer for at tyde en hel del øvrige kunders kritik og derved er det smart, at du eksaminerer e-firmaets kritik forinden du handler.

Facebook byder på ligeledes tilpas fordelagtige genveje til at få en idé om webbutikkens troværdighed. Her er der en del online varehuse i Danmark som giver kunderne mulighed for at formulere en bedømmelse af deres køb, hvilket ligeledes bør udnyttes til at tage stilling til kundernes tilfredshed.

Denne side er finansieret af annonceindtægter. Vi har samarbejdsaftaler med massevis af online webshops eftersom vi introducerer butikkernes tilbud, og får betaling ifald en af de besøgende på vores hjemmeside foretager en bestilling.

Viden vedrørende tilbud og online shops værnes om fra tid til anden, men man kan ikke stille os ansvarlig for forandringer der måtte være udført siden vi sidst opdaterede websitets oplysninger.

»